onsdag 30 oktober 2013

Julkort med ny vikning

Jag har varit på träff i helgen, trots att det inte var på Pysseltagens härliga träff på Odengården i Röstånga så var det en supertrevlig helg med mycket pyssel.

Jag passade på att prova flera nya kortvikningar som jag inte gjort förut och idag tänkte jag visa ett av de korten.

Just den här utmaningen gick ut på att man skulle göra ett kort och man fick bara använda två färger som stod på lappar man fick dra i en burk. Jag hade turen att få vit och brun!

 En variant på Ram-kort som jag är så förtjust i, dock var det här mycket lättare att vika till. Och inte alls lika mycket mäta :)

Basen i vit cardstock och mönstrat papper från ljusaste brun till mörkbrunt fick det bli.




 Lite blandade blommor från byrålådan och ett par utstansade bladslingor som dekoration i yttre hörnet.



 Och som motvikt hade jag samma blommor i det nedre hörnet oxå. Och den fina biljettstämpeln från Roxstamps.



Kanten av söta hjärtan fick jag genom att använda en kantstans från Martha Stewart. Himla fint mönster tycker jag!

Material:
Vit och brun cardstock
Mönstrat papper
Biljettstämpel från RoxStamps
Kantstans från Martha Stewart


Jag hade supertur och vann den här utmaningen och fick två finfina 
stämplar från bildmålarna! Så nu blir det till att färglägga stämpelmotiv i veckan :)

Kram
BellaMio

3 kommentarer:

  1. Jättefint kort. Var kan jag hitta denna vikning?

    SvaraRadera
  2. Vilket superfint kort och så klart undrar jag oxå var man kan hitta vikningen!
    Scraphälsningar Bitte

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt vackert kort. Dela gärna med dig av den fina vikningen

    SvaraRadera