torsdag 23 januari 2014

Boxkort

Tjingeling på er pysselvänner!

Idag bjuder jag er på ett boxkort som jag knåpat ihop :)

Det är ju Alla-hjärtans-dag snart och jag hittade ett papper i mina gömmor från förra årets kollektion från Bildmålarna, jag gillar verkligen deras papper :) Det är fram- och baksida som jag använt, visst är det bra när tillverkarna koordinerar så fram- och baksida matchar varandra.

Till kanterna har jag använt en kantstans från Martha Stewart.




 När man tar av magbandet så öppnas kortet upp och man kan skriva sin lilla hälsning där inne.




Stämpel från Vilda Stamps som jag har stämplat med grå dyna och embossat med Clear-pulver. Jag strösslade över lite FAged Embossing Anamel embossingpulver oxå innan jag värmde med min embossingfön.


Och lite blomster har jag oxå använt till magbandet. Bladen och de vita blommorna har jag stansat ut med en punch från min favorit - Nellie Snellen. På bladen färgade jag in kanterna och sen lackade med lite Glossy Accent på dem.




Inuti asken blev det en kakservett, metallhörn och lite pärlor som fick smycka utrymmet. Det är ju inte helt enkelt när måste vara platt!


Material:
Vit cardstock
Mönstrat papper från Bildmålarna
Bladpunch och Blompunch från Nellie Snellen
Stämpel från Vilda Stamps
Grå stämpeldyna
Embossinpulver - Clear och Aged Embossing Anamel
Rosa blommor


Ni har väl inte missat att vi har en grupp på Fejjan nu? 
Är ni inte med i gruppen ännu så hittar ni den här!

Kram
BellaMio

4 kommentarer:

  1. Vilket härligt kort/ ask du har skapat.
    Gillar den massor.

    kram Johanna.

    SvaraRadera
  2. Underbart! Så himla fint! Tack för inspiration! Kram!

    SvaraRadera
  3. ÅHH WOOW såå vackert boxkort!! LOVE IT!!

    KRAM MAJSAN

    SvaraRadera
  4. Underbar box , blir nog till att testa ...............

    kram
    //Anneli

    SvaraRadera