lördag 18 januari 2014

Hemmagjorda "metalldekos"...



Tjhoooo! 
Äntligen kommer det snö i skåne också. Som jag saknat detta vita som 
så många muttrar om;)) Nu kan man åka pulka;)

Jag har hunnit med lite pyssel eller i alla fall dekos redo att användas;)


Jag tror ju inte att jag är ensam när jag säger att ibland så vill man faktiskt ha kvar den fina dekosen och inte lämna bort den på ett alster. Men då finns det toppen prylar i butiken så man kan föreviga dom;)

 

Jag har först gjort formar med hjälp av Mold-n-pour från Ranger. Det är en 2 komponents lera som man knådar ihop lika delar av, sen trycker man ner vad man önskar i den och låter sitta tills leran stelnat, ca 5 minuter.
Sen kan man trycka i tex luft torkande papperslera, silk clay eller varför inte utee.
 

Denna gången tog jag papperslera. Efter att man filar till så får man fin form på avgjutningarna.
 

Här kan ni se en målad och en omålad.


Det jag gör är att först grundar jag.
Har använt både Martha Stewarts och Distress Färger.
 

För att få lite liv i mina delar brukar jag lägga en skuggning med hjälp av en mörkare färg, i detta fallet använde jag svart och förstärkte alla håll och låtsas gänger.
Ser lite grovt och konstigt ut nu, men...
 

Ett tunt/tjock lager av mer färg ovanpå och man kan få en fin effekt.


Ha en trevlig fortsatt helg!

Kram
Erika


Pysseltagen- Din scrapoas på nätet!

1 kommentar: