måndag 20 januari 2014

Hjärtask...


Hej!

Alla hjärtans dag närmar sig så varför inte vara ute i god tid... :)

Vill idag visa en hjärtformad ask. Stommen på asken har jag gjort själv i chipboard och ni kan välja vilken storlek ni vill ha men storleken på denna är ca 10 x 21 cm. Sen har jag klätt den med svart cardstock och papper från Graphic45.



Bottnen på insidan är målad med vit gesso och på kanten runt om papper också från Graphic45. Bandet har jag färgat med röd Distress Stain (Fired Brick). Bandet var inte bara i bomull därför blev det inte den röda färgen som  Distress Stain har. (Bandet har varit runt en filt som jag köpt och sparat på)

Här ser ni hur jag har satt ihop stommen. Både under och överdelen görs på samma sätt fast över delen är en halv cm större. För att på chipboarden böjd, dra den försiktigt över en bordskant några gången. Limma och tejpa fast delarna. 

Öglorna som bandet är fast med har jag klippt ut i grunge paper och distressat dom med svart.

Ville göra något kul med blommorna. Smälte Beewax i en Meltingpot från Ranger och doppa blommorna i vaxen. 

Slutresultatet blir blankare och hårda. Lite mer effektfullt. 



Knopparna som sitter på öglorna är från Tim Holtz. Kanterna på pappret är chalkade med svart Distress och raspade.  


Lycka till och ha en bra vecka!!

Materiallista: 
Papper: Graphic45 här, här och här
Dekorationer: blommor, knoppar(TH)
Färger: Distress StainInk Pad och gesso

Kram Karolina


Pysseltagen- din scrapoas på nätet!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar