måndag 3 februari 2014

Kort....


Hej!

Här är mina svar på de frågor som mina DT kollegor också har svarat på.

3 saker du tycker om?
 Film/tv, godis och trevligt sällskap i olika sammanhang         
 Vad skapar du helst för typ av alster?
Det går i vågor men just nu är det att göra egna askar, lådor mm. Testar gärna på olika tekniker och nya saker som kommer ut på marknaden.
1 sida du hämtar inspiration ifrån (gärna med länk så vi andra kan kila dit och titta)?
          Jag hittar min inspiration när jag googlar, hittar några roliga o intressanta mönster eller när det kommer ut något nytt på marknaden.
Dina 3 favoritprodukter i pysselvärden....?
          Gillar Timsans grejer (han har ju mycket men räknar det som en...hihi... :P), blommor och pincett.
Favorittillverkare? 
          Graphic45, Tim Holtz och Prima. Men där är ju så mycket i denna scrapvärld som jag tycker är bra.
Hur skapar du ?När, långsamt / snabbt, hur ofta ? 
          Jag vill bli klar fort med de jag gör men önskar ibland att jag kan sitta länge/längre med mina projekt. Det blir mest på helgerna som jag pysslar. 
Hur länge har du sysslat med scrapbooking ? 
          Jag tror jag började med denna roliga hobby år 2000....
Vad är ditt bästa förvaringstips ?
        Har lite av varje men gillar ArtBin och genomskinliga lådor från Ikea samt de vita papplådorna.


Idag visar jag ett kort som passar bra till alla hjärtans dag :) 
Klipp eller skär ut två lika hjärtan i chipboard och dela ett av dom. Klä boarden och gör hål för öljetterna. Öljetterna jag har använt här är de större och jag fick limma fast dom för chipboarden är för tjock.  





Som gångjärn har jag använt mig av TH Hardware Findings dies och stansat ut de i grangepaper samt Heart Wings dies som är dekorationen i högra hörnet. Hjärtat är färgat med Distress Paint och cracklepaint. Vingarna har jag disressat med Vintage Photo samt kronan är färgad med guld Distress Stain. Den vita textrutan är utstansad med Spellbinder dies.


Metall ord bandet har jag bara satt fast med ett band som är snurrat runt hjärtat och knutit på baksidan. 

Baksidan.....

Material:
dekorationer: rosordessasnöre, öljetter TH- härdessa


Ha en bra vecka!

Kram Karolina


Pysseltagen- din scrapoas på nätet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar