lördag 1 mars 2014

Fler storlekar...Mer att ge...

Hej!

Det känns som om våren är på gång här i Skåne, men man vågar inte ropa hej... Det kan ju komma ett snöoväder ända fram till April-Maj;( Men då kan man scrappa;)

Jag lovade er måtten på denna avlånga ask förra helgen och det ska ni få, plus några till;)))
Jag har döpt dom olika askarna med namn efter vad man kan ha i dom;)
Det ger en hint om storleken;)

Dubbel Japp heter denna avlånga ask;)

Så här kommer en snabb tutorial;))
Och som förra helgen så är måtten i Inch ( tex 2")


Till denna ask behövs ett papper  med måtten 7 1/2 x 7 1/2"
Biga och stansa vid 1 1/4" och vid 2 3/4".
Vänd pappret och gör likadant på motsatt sida.


 Nu sätter ni pappret som på bilden på dom två sidorna som vi inte har bigat och stansat ännu och bigar och stansar. Precis som på bilden , båda sidorna;)


Nu bör ni ha fått ett papper som ser ut så här;) 
Ursäkta skärpan, fotografering mitt i middagsdags;)


Skär/ klipp bort den överflödiga delen på pappret, så som bilden. I Inch så ska ni lämna kvar 1 1/4" på ena sidan och strax under 1 1/4" på andra sidan. Anledningen till att man gör den ena sidan lite kortare är för att dom kommer att ligga omlott på varandra och är dom lika långa så kan det bli snett.
Prova att du kan få ihop asken utan problem genom att vika ihop den.

Klipp till vikningsflärparna som man har på askar;) Sen är det bara till att vika till alla bigningar och klistra/tejpa ihop asken. 
Dekorera och fylla med något gott;) om man har kvar något ;))))))

Jag har hunnit med ytterligare en ask i veckan och i den får det plats ett dubbeltwix modell lång;))
Så dubbel Twix heter denna asken;)


Stämpel från Kenny K färglagd med Prisma Color pennor.



Blommorna är gjorda med hjälp blomdiesen från sizzix thinlits. Väldigt roliga dies att göra 
blommor med;) Det finns en mängd olika varianter på denna. Jag satt först och försökte följa deras instruktion och gillade inte alls resultatet jag fick så dom jag köpt fick ligga till sig.
Plockade fram dom igen och gjorde på mitt vis och Voila;)))


Lite närbild!


Lite sidobilder!


Måtten på denna asken är;

Dubbel Twix; 7 1/2 x 7 1/2"
Biga och stansa vid 1 3/4" och vid 2 3/4"

 Ytterligre askar;)

Liten Twix; 6 1/2 x 6 1/2"
Biga och stansa vid 1 3/4" och vid 2 3/4"

Liten Japp; 6 1/2 x 6 1/2"
Biga och stansa vid 1 1/4" och vid 2 3/4"

Följ tutorialen ovan!

Material;
Envelope Punch Board
Cardstock
Blom Dies
Prisma Color pennor
Stämplar från Kenny K och Kaisercraft

Lycka till!

Kram

Erika


 Pysseltagen- Din scrapbutik på nätet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar