torsdag 27 mars 2014

Tagit paus

Denna veckan har jag tagit paus från Project Life. Blev så sugen på en LO när jag bläddrade bland alla mina foton :)


Med ett beiget cardstock i botten, ett vitt emellan och det härligt mönstrade blompappret från förra årets kollektion från Pion Design så blev slutresultatet en LO i mjuka och härligt våriga toner.



 Jag använde mig av en kakservett och ett vackert band som jag häftade fast med häftklammor och så den fina ramdiesen från RoxStamps.

Lite här och där på de mönstrade papperna har jag använt en kantstans, man måste ju inte alltid stansa hela kanten :)



Två gröna blommor som jag knåpat ihop genom att stansa ut flera lager i akvarellpapper, fäste 4 lager med en brad, sprayade lite vatten på och knycklade ihop dem lager för lager. Sen öppnar man försiktigt blomman så där lite lagom. Jag strödde lite embossingpulver över dem och sist så färgade jag in lite med en distressdyna.

Ett trähjärta och den söta lilla hästen i krympplast (visade förra veckan hur man gör dem) fick oxå plats. Dragkedjan hittade jag i min lilla glasburk med överblivna dekorationer. Perfekt att ha till hands när man tycker något fattas :)


Material:
Cardstock - Straw och white
Mönstrat papper från Pion Design 
Kakservett
Ramdiesen från RoxStamps


Ni har väl inte missat att Pysseltagen har en grupp på fejjan va? 

Kram
BellaMio

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar