måndag 2 juni 2014

servetthållare och pappersförvaring


Hej!
Idag visar jag en servetthållare. Jag har inte letat så mycket efter en mindre variant i butikerna men varför inte göra en egen :)  
Till mitt lilla kök tycker jag att det passar bättre med en liten servetthållare och här är en variant. Den är ca 15x15 cm. 


       


Jag har gjort mallen på egen hand men det går naturligtvis att göra en mall med datorns hjälp och med olika textsnitt. Har ritat av mallen på chipboard och vill man att den ska vara lite mer stadigare så gör man 4 likadana och limmar ihop 2 st på varandra. 


Har grundat med med Martha Stewarts Gesso och sedan klätt utsidan med ett papper från Bo Bunny.

Lite sparsamt med dekorationer. Jag har tagit en fjäril som också den från Bo Bunny limmat på med Ranger Glossy accent och sen på med Mustard Seed Distress glitterHär är en fin på hur man gör.

Klar att använda :) Små tassar/fötter satte jag också på. 


Jag vill också visa en fantastisk förvaring till mina papper. Den rymmer mååånga papper och det är lätt att hitta vilka man vill ha. Nu är denna inte full än.... men det kommer den att bli.



Ha en bra vecka!

Kram Karolina

Pysseltagen- din scrapoas på nätet!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar