lördag 12 juli 2014

Sy-skrin del 4....

Hej!

Idag kör vi sista delen;)

 
Jag hoppas att det har gått bra i veckan och att i har fått ordning på "gångjärnen".
Nu är det äntligen dags att klä lådorna och sätta ditt handtag och gångjärn.

Ett tips om ni har fått göra flera hål för att få "gångjärnen" till att fungera är att markera RÄTT hål på insidan med tex en vit penna. Och dels så kan ni sätta en bit cardstock på alla sidorna.


Som ni ser på bilden så blir det ett rektangulärt område i mitten som inte blir täckt och vill man förstärka chipboarden om man gjort många hål kan man sätta en bit cardstock i den rektangeln. Denna biten behöver inte passa på millimetern för dessa ytor skall kläs sedan.


Ni kommer ihåg att vi skar ut för gångjärnen i dom övre små lådorna, 1,2 mm x gångjärnets längd.
Detta skall ni också göra i locket där gångjärnen ska sitta.


Här kan ni se att jag markerat, med vit penna, dom korrekta hålen. 
Det är dags att tillfälligt plocka bort alla brads och "gångjärn" från lådorna och klä dom;)))
När ni klätt lådorna så är det fram med linjalen och mäta ut mitten för sido handtagenen och handtagen på locken.


 
Och för att det inte ska bli för "tjockt" vid kanterna där bradsen sitter, så brukar jag vika ner dom i V form. Detta underlättar om man vill klä insidan för att dölja alla hål och brads och markeringar;)
Jag brukar antingen klä mina insidor med mönstrat eller bara svart cardstock.
Lycka till idag!
Här hittar ni;
 Ha en underbar lördag!

Kram
Erika



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar