onsdag 20 augusti 2014

Sexkantiga askar av papper från Blue Fern Studio.

Vill bara visa på några olika sätt att göra en sexkantig/hexagon ask. 
Jag har använt papper från Blue Fern Studio i två av de tre askarna. Supervackra dubbelsidiga papper. Eftersom de är så kraftiga så lämpar de sig jättebra till askar/lådor. Dekorationerna, såsom halvpärlorblommor och spets/band finns att köpa på Pysseltagen. På den första asken har jag utgått från botten. Därefter har jag ritat en egen mall som jag överfört till mönsterpappret, Charlottes dream, sex gånger = 6 sidor. 
Efter att jag klippt ut delarna och bigat dem, har jag limmat ihop dem till en ask. 
Ask nummer två har ett avtagbart lock och jag har använt ett papper från samma serie som ovan. Pappret heter Love Letters och är också tvåsidigt. Baksidan på detta papper är mer diskret om man föredrar det ;-)
Om man vill så kan man skära eller stansa ut en figur i mitten på locket och limma dit en bit acetat så att man får ett fönster i askens lock. Jag har istället limmat dit en bild från Sweet Faces-Sagen Vintage Design.
Den här asken är gjord av två lika stora sexkanter som jag bigat och limmat ihop som bilden nedan visar. Botten är vanlig cardstock som finns i massor av matchande färger.
Ask nummer tre. Görs i ett enda rektangulärt stycke med vanlig cardstock. Där bigningarna bildar kanterna/sidorna samt botten. 
Jag gjorde också ett jättestooort kort till asken. Vanligtvis brukar man nog göra asken större och kortet mindre... men, varför vara vanlig ;-) Till kortet har jag använt en färdig kortbas med tillhörande kuvert. Supersmidigt!
På ett papper från Blue Fern Studios-Budoir har jag monterat en korsett som är utstansad med en dies från Cheery Lynn. Metalldekorationerna i hörnen hittar du här på Pysseltagen. När man hittar ett papper som är så läckert som detta behövs inga särskilda dekorationer, pappret talar så att säga för sig själv.
Ha en fortsatt bra vecka!
Lena-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar