onsdag 1 oktober 2014

Dags att tända ett ljus... i påse.

Med We R Memory Keepers - Gift Bag Punch Board har jag gjort 2 ljuslyktor och en godispåse/presentförpackning.
Jag har använt vanlig cardstock i svart och orange samt Graphic 45 - An Eerie Tale till själva påsen. Nedan visar jag en del av de mönsterpapper som jag använt. Bilden gör inte mönstren rättvisa. De är så mycket vackrare i verkligheten.
I shoppen finns dessa juteband som jag använt att försluta påsen med. Superläckra och lätta att arbeta med vilket blev en glad överraskning. Jag trodde att de skulle trasa sig mycket och lätt. De trasar sig inte mer än vanliga band eftersom de är förstärkta med två kantsömmar. 
Texten och bladen är gjorda med dies från Cheery Lynn. Motivet har jag ingen aning om var jag köpt. Men det funkar med vilket "pumpamotiv" som helst bara du får plats med att skära ut ögon, näsa och mun. Förskjut motivet något när du skurit ut exakt samma motiv i påsen. Vellum bakom de utskurna delarna ger ett vackert sken. Här hittar du ett bra "pumpamotiv".
Ljuslykta nummer 2 är mer höstinspirerad än den ovan. Nedan ser du vad jag använt för material till den... 
... och så här blev den med ett batteri-teljus.
Texten: Falling for you, kommer från Carta Bella - A Perfect Autumn - Journaling card.
Nedan ser du hur man kan göra en pumpa med dies om man inte har en motivstämpel. Med Spellbinders Oval dies och lite distresser fixar du till en egen pumpa. Stansa ut 5 stycken ovaler och färga in/distressa kanterna på dem.
Limma ihop dem som du ser på pumpan nedan. På frihand ritar du en sjtälk och klipper ut den.
Stansa ut några blad med Martha Stewarts punch-Rose Leaf och slutligen klipper du av de gröna ståltrådsstjälkarna på vanliga pappersrosor.  Som de nedan... snurra ståltråden till en spiral och limma slutligen på även den. Man kan skära eller stansa ut ögon, näsa och mun ur pumpan och gör om godispåsen till ännu en ljuslykta om man vill.













Starta inte försent med Halloweenpysslet... då kan man inte njuta så läääänge innan det hela är över ;-)  Halloween varar bara i en enda dag- 31:a oktober, varje år. Ha det gott!
Min blogg
Lena-Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar