tisdag 14 oktober 2014

Julkalender

Oj vad veckorna går fort, idag är det Tisdag igen och det är min bloggdag hos Pysseltagen. Jag har tänkt på det här med att göra en julkalender och det finns två underbara kit i butiken HUSET och TAVLAN men jag kände att jag ville göra en egen, så när Camilla Johannessen gjorde sin till pysseltagen blev jag sugen på att göra en liknande.

Jag har valt att göra min i chipboard för stadgan, finns HÄR.
Designpapperna är från fjolåret, årets hittar du  HÄR. Använt 4st.
Nummercharmsen kommer från Tim Holts och finns HÄR
"Handtagen" på banden, på framsidan, hittar du HÄR. Använt 2st.
Dekorationsbären, som jag gjort en krans av, finns HÄR. Använt 3st.
Jute-snöre, att fästa nummer charmsen med hittar du HÄR.
Kardborrar som "lås" anordning hittar du HÄR.
övriga grejer kommer från mina egna gömmor.




Så här ser insidan ut 





Jag har valt att ha den sparsamt dekorerad för den ska ju kunna ligga nerpackad i nästan 11 månader. 
Ritningen till kalendern kommer från; Ett Trykk Nr 5, 2013.
Varje låda är 6"*6" och bigade på 2" runt om. Resten kan man göra som man vill och utgå från lådornas storlek.

Eftersom dottern fått denna kalendern så vet jag att jag ej kommer undan utan måste göra en till sonen också, men de kan ju inte ha likadana. Så nu får vi se om jag köper en av alternativen i butiken, eller jag hittar på något annat. 

Min egen julkalender är en lina av jute-snöre med klädnypor i trä som håller fast paketen. Undras om det håller till årets scrap-julkalender från Pysseltagen?
Kram DT-Malin








1 kommentar: