tisdag 28 juli 2015

Framsida - anteckningsbok

Hej!
Denna vecka visar jag hur man kan göra sina anteckningsböcker mm, lite roligare.
Jag valde en spiralbunden bok, med svarta hårda pärmar stl 21x15 cm.
Jag rev först ut en sida ur en ordbok, knycklade ihop och gnuggade sedan in DistressInk-Walnut stain.
Därefter använde jag grön och -blå Gelatos från Faber-Castell, kladdade lite och sprayade på med vatten. Jag lät det rinna som det ville medans jag torkade med embossingfön.
Sedan tog jag en mask och sprayade mist över. Torkade med fön igen.
Lite stämplat ville jag ha på också, jag valde en med lite fransiga blommor från Crealies.
Jag tog sedan Gesso och kladdade lite på känsla. Limmade upp ordbokssidan på lite hårdare papper.
Därefter tog jag korken från en gelatoskrita och doppade i DistressInk- peacock feathers. Ritade med vattenfast svart penna, runtomkring.
Jag ville att ringarna skulle glänsa lite som vatten så jag duttade på lite gloss som fick torka en stund.
Sedan valde jag de detaljer jag ville arbeta med. Bla lite spets, chipboard, och Tim Holtz-metall. 
När jag limmat allt på plats, blev resultatet såhär!



Hoppas ni blev inspirerade!
MVH
DT- Malin N (numer Viberg)
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Jag kan skicka mina anteckningsböcker till dig Malin så får du pimpa dom åt mig.... superfint <3

    SvaraRadera
  2. Ha ha Annemi det klarar du toppen själv! Kram

    SvaraRadera