tisdag 25 augusti 2015

Dekorationer till album, kort & LOs mm

Hej!
Denna tisdag tänkte jag visa hur man snabbt med lite småplock kan göra lite roliga dekorationer till kort mm. Jag tänkte använda dessa till mitt bröllopsalbum som jag jobbar med. Det första jag gjorde var att samla ihop lite spillbitar från olika tillverkare. Sedan har jag samlat på mig små ringar från trasiga halsband mm som nu kom  till användning,
Därefter skar jag smala remsor och spetsade till som en vimpel längs ned. Sedan vek jag över en bit  så baksidan på pappret viks över ringen upptill.
Jag tog därefter fram en öljettsetter och gjorde hål. Det måste vara små hål och väldigt små öljetter till detta.
Jag tog sedan små öljetter och tryckte fast. Inkade sedan allt med grå Stazon.
Nu är grunden klar, sedan är det fritt fram att dekorera dessa små dekorationer hur man vill.
Jag valde dels att använda washitejp med folierade pilar,
och på en del utklippta textrader från spillbitar samt spets och tråd.
Hoppas ni blev inspirerade att göra några egna dekorationer i denna stil!
Ha en bra vecka, vi ses nästa tisdag igen.
MVH
DT-Malin Viberg (fd. Näslund)
 
 


 




3 kommentarer: