onsdag 9 mars 2016

 Dekorerad tag.

I romantisk stil.


 Jag ville göra något fint med en av de nya diesen från Creative Expression och de fina rosorna.


 Jag använde den i mitten.
Fina papper från Prima.


 Quicksand card stock, 3 d kuddar lite ost duk och halv pärlor bla.



 Jag limmade fast den prickiga på Quicksand tagen,rev och distressade den andra.
3 d kuddar under..



 Riv lite i kanterna.


 Nu börjar det roliga...
Placera den utstansade  på tagen och lite lim under ost duken.
Diesen är mycket lätt stansad.


Ett litet urval.
Jag använde inte alla.
Rosorna är bara ljuvliga.


Först lägger jag ut allt och ser hur jag vill ha det sen limmar jag.
Med lim pistol.


Bara älskar detta bandet,seambinding.
Det blir så fint när man färgar det och skrynklar till det.
Jag använde Victorian velvet distress färg.
Den rosa knöts till en rosett den andra knöt jag bara ihop två bitar.Petade in dem mellan blommorna.


Lite vit akryl färg på blommor, blad och lite på kanterna.
Här tar du hur lite eller mycket du vill och lite halv pärlor.



Stansade ut en text och klippte till en liten vimpel som bas för texten.

Hopp och hej så var den klar !

Hoppas att ni testar att göra en.

Lycka till !


2 kommentarer:

  1. Så läcker tagg och underbara färger du är superduktig. Jätte bra förklaring.

    SvaraRadera
  2. Så läcker tagg och underbara färger du är superduktig. Jätte bra förklaring.

    SvaraRadera