torsdag 1 september 2016

Sweet Poppy Stencils

På sommarjippot hade vi även tagit hem Sweet Poppy Stencils och tillbehör. Stencilerna är i tunn metall, alltså mycket tåligare än de vanliga plaststencilerna och så kul att jobba med.
Ann-Marie Johansson demade och här är lite av allt fint hon gjort med dem.
 Lägg ditt papper på ett magnetark. Papper med slät yta blir bäst, prova gärna Craft card Smooth A4 300g
 Lägg därefter din stencil. Då ligger den tätt mot ditt papper och du får lättare att arbeta med den.
 Tejpa fast stencilen med Stencil tape.
 Lägg en generös mängd av (Stencil Dimensioner Medium) pasta på toppen av tejpen.
 Med spreadern sveper du pastan nedåt med ett lätt tryck i mitten av spreadern, se till att hela stencilen är täckt, gör sedan ett andra svep. Det som blir över lägger du tillbaks i burken.
 Bäst resultat blir om du drar högst ett par gånger.
 Lyft bort stencilen
 Vill du ha glitter på är det nu du strör över det. Vi har använt CraftEmotions Finest Silk Glitter white
http://www.pysseltagen.se/dekorationer/glitter
 Nu är det bara att sätta det på ett kort en tavla eller annat. Stencil Dimensioner Medium gör att det blir ett snygg och upphöjt utan att behöva värma.

Här kommer några fler av hennes färdiga alster:











Tack Ann-Marie för all fin inspiration du gjort!

2 kommentarer:

  1. Jättevackra alster! Jag är nyfiken på hur du gjort stencilen med julkulorna i färg?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack. Jag har använt mig av glitter i olika färger som jag försiktigt strött där jag ville ha det medans pastan fortfarande var blöt.

      Radera