fredag 27 januari 2017

Maskning med Molotow

Hej 
Äntligen är det helg igen och förhoppningsvis lite tid över för pyssel.
Idag tänkte jag visa er en av mina absoluta favoriter Molotow maskningspenna. I länken finns 2 och 4mm samt en refil så man kan fylla på. Jag har använt 2mm.
Magnolia stämplar hittar du HÄR.


Jag har skakat min penna och sen har jag "målat" mitt stämpelmotiv. Färgen blir blå så man tydligt kan se var man har målat. Låt detta torka en lite stund (1-2 minuter)


Nu har jag målat min bakgrund med distress refil. Jag kan färglägga ovanpå den blå ytan utan problem,


Med hjälp av ett suddigummi (var lätt på handen) så jag suddat bort allt det blå. Har man "lite" naglar så kan man skrapa bort den blå gummiliknande hinnan utan suddigummi.  Nu är det dags att börja färglägga.


Och sen montera motivet och göra ett kort.



Kortvikningen är ett Center step card

Molotow pennan kan användas till vattenlösliga färger vid tex färgläggning, mixed media mm. Ibland använder jag den endast för att behålla vita ytor vid både färgläggning och användning av stenciler eller när jag gör bakgrunder. Den tål även lättare värme från fönen :)
Väl investerade pengar alltså ;)  och man slipper tjura för att tålamodet tryter.

Trevlig helg allihop

Kram 
Malin Wiberg
Skälsböke

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar